Salam..

Selamat datang ke laman MamaStoves... laman yang membawa pilihan kepada semua penggemar kek dan juga yang bercadang untuk mengadakan majlis sambutan harijadi, rumah terbuka, anniversary dan apa jua majlis..

Kami sedia menerima tempahan kek-kek harijadi, kek anniversary, cup cakes, muffin..

Kami juga ada menyediakan satay kebab ayam & ikan bakar dari resepi kami yang tersendiri..


KLIK SINI UNTUK SENARAI HARGA


RAKAN PENGEDAR TEPUNG KEK MAMASTOVES

  • KL/PJ - Hjh Rahimi (017-2210236)
  • PERLIS - Pn Roshaya (019-5583524)
  • MARAN/TEMERLOH - Pn Noor Rohaila (013-9826084)
  • SHAH ALAM/KLANG - Pn Norazian (013-3899747)
  • PD/N9 - Pn Aisyah (019-6682524)
  • SABAH - Pn Ida Cyril (013-8794645)
  • CHERAS/KAJANG/BANGI/NILAI - Pn NABILA (019-2191202)

Friday, October 9, 2009

TEPUNG MAMASTOVES DALAM UTUSAN MALAYSIA HARI NI!!

Mudahnya buat kek


KEK yang dihasilkan menggunakan tepung kek Mamastoves.


GOLONGAN wanita yang gemar ke dapur bagi mencuba pelbagai resipi kek kini tidak perlu gusar keadaan dapur bersepah dengan tepung serta kulit telur merata-rata ketika menghasilkan sebiji kek.

Ini kerana dengan adanya tepung kek Mamastoves, proses membuat sebiji kek menjadi lebih mudah dan tidak banyak kerenah.

Pengusaha tepung kek Mamastoves, Norunishah Ridzwan, 37, berkata, pengalamannya sejak dari zaman remaja membuat kek mendorong beliau bereksperimen menghasilkan tepung kek yang mudah, murah serta sedap.

"Ibu saya boleh dikatakan 'pakar' membuat kek di kampung kami di Alor Star dan sejak remaja lagi saya sudah membantu ibu membuat kek di dapur.

"Dengan ilmu yang diturunkan oleh ibu ditambah pengalaman selama 23 tahun membuat kek saya berjaya membuat tepung kek yang mudah diadun oleh sesiapa sahaja termasuk remaja yang ingin menghasilkan kek istimewa untuk hari lahir ibunya," jelasnya.

Beliau mengakui, minat, ketekunan, pengalaman ditambah dengan inovasi mendorongnya menghasilkan tepung kek sendiri.

Malah ibu kepada enam cahaya mata ini memilih meneruskan legasi ibunya dalam pembuatan kek kerana mahu dekat dengan anak-anak sambil menambah pendapatan keluarga.

Justeru beliau beroperasi dari dapurnya sendiri yang terletak di kediamannya di Bukit Beruntung, Selangor.

"Memang banyak tepung kek segera di pasaran, tapi saya mencari kelainan dengan menambah tepung kek span yang belum lagi ada di pasaran.

"Selain itu bahan-bahan yang digunakan untuk membuatkan kek ini semuanya saya kumpul dan campurkan sendiri. Tepung ini juga mampu bertahan selama enam bulan dan bagi yang baru pertama kali mencuba buat kek pasti jadi," jelasnya.

Norunishah yang berkelulusan Ijazah Sarjana Muda dalam bidang perhubungan awam dari Universiti Sains Malaysia, Pulau Pinang, memanfaatkan ilmu tersebut dengan cara mempromosikan perniagaannya ke seluruh Malaysia.

Semuanya dilakukan menerusi promosi menerusi blog http://mamastoves.blogspot.com yang nyata relevan dengan pasaran kini.

Norunishah berkata, tepung kek ini boleh dibancuh tanpa perlu menggunakan mesin penguli kek.

"Pukul dengan tangan pun boleh mendapatkan hasil yang baik, cuma kek span perlukan mesin kerana ia perlu betul-betul 'ringan'," ujarnya yang boleh dihubungi pada talian 016-2586694.


TERIMAKASIH KPD SEMUA PIHAK YG TERLIBAT UTK ARTIKEL NI..TERUTAMANYA PN FAZRINA & PN NABILA..


Sumber dari Utusan Online.. http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=1009&pub=Utusan_Malaysia&sec=Keluarga&pg=ke_04.htm

0 comments: