Salam..

Selamat datang ke laman MamaStoves... laman yang membawa pilihan kepada semua penggemar kek dan juga yang bercadang untuk mengadakan majlis sambutan harijadi, rumah terbuka, anniversary dan apa jua majlis..

Kami sedia menerima tempahan kek-kek harijadi, kek anniversary, cup cakes, muffin..

Kami juga ada menyediakan satay kebab ayam & ikan bakar dari resepi kami yang tersendiri..


KLIK SINI UNTUK SENARAI HARGA

RAKAN PENGEDAR TEPUNG KEK MAMASTOVES

  • KL/PJ - Hjh Rahimi (017-2210236)
  • PERLIS - Pn Roshaya (019-5583524)
  • MARAN/TEMERLOH - Pn Noor Rohaila (013-9826084)
  • SHAH ALAM/KLANG - Pn Norazian (013-3899747)
  • PD/N9 - Pn Aisyah (019-6682524)
  • SABAH - Pn Ida Cyril (013-8794645)
  • CHERAS/KAJANG/BANGI/NILAI - Pn NABILA (019-2191202)

Thursday, July 30, 2009

cheese cake


Salam semua...

Kat bwh ni saya uploadkan foto2 kek cheese yg dh saya cuba..(try pkai tepung keju Dhiya)...amacam??lawa tak kek ni??Sekali sekala nk jugak 'angkat bakul sendiri'..he..he!

Ada 2 adunan dlm pek tepung keju ni..kira bleh buat 2 biji kek la..1/2 kilo punya.!! So saya try buat 2 biji kek...1 plain je..1 lagi saya bubuh coklat skit(yg dicanting guna lidi je..nk bg nampak cantik....tak gitu..) kt atas dia...cam dlm gambar. Kek ni xguna cheese seketul...tapi guna cheese(keping..cam cheesedale...)..kira murah skit ongkosssnyee...!

Kalau ikut resepi yg diberi...kita cuma tambah telur,cheese n susu segar je...very very simple....bg yg xpernah cuba buat kek cheese ni.....jom le cuba...sure menjadik punya...tp kena la ikut arahan dlm resepi tu.....kang xjadi..jgn salahkn ibu mngandung plak!!! he..he...

Rasanya sedap...xmuak..kalau dh rasa sekali..sure nk lagikk....! Anak kedua saya Nazif...yg memang xsuka gila kek cheese...bila dh rasa satu slice...menambah lagi..youuu..... seronok tengok diorang makan...sampai menjilat2 pinggan..!! Tak rugi mama buat kek..xyah basuh pinggan dah...he..he...

So..jom ibu2...jom buat kek cheese sendiri..nk beli kek readymade mahal you....lu pikir le sendiri(sori Nabil..pinjam ayat you jap..)...so bleh order ngn Mamastoves..cuma rm7 jee...








0 comments: